dimarts, 21 de desembre del 2010

ACTIVITAT 3: GIMCANA HISTÒRICA

  • EDAT: Per totes les edats de primària.
  • EXPLICACIÓ: Consistirà en realitzar un recorregut al llarg de tota la Vila. En els llocs més representatius d’aquesta zona hi haurà una prova i una endevinalla per resoldre tot relacionat amb tot el que engloba l’Edat Mitjana i el món medieval. Si aconsegueixen superar-la amb èxit, se’ls  donarà un sobre amb una pista que els dirigirà cap a la següent zona.
Un cop tots els grups hagin realitzat totes les proves es reuniran a la Plaça Major de Pals, que és el lloc on acabarà la última prova, i un cop tothom sigui allà es farà una arrossada de germanor en la que hi poden assistir els alumnes i familiars propers.

TIPUS DE PROVES A REALITZAR:
o       Per tal d’identificar cada grup, a la primera prova, cada equip es podria crear el seu propi escut.
o       Cada membre del grup té un rol característic de la societat feudal. Ningú sap el rol dels altres companys fins que d’un en un van sortint a representar mímicament el personatge fins que els altres l’endevinin.
o       Crear dos boles de malabars amb globus i arròs.
o       Fer  una actuació amb els malabars creats a la mateixa gimcana.
o       Cursa de sacs.
o       Desxifrar el missatge amagat.
o       Amb caixes de cartró crear una fortificació original.
o       Cursa de cavalls: un/a company/a petit/a puja a sobre d’un altre i han d’arribar a la meta sense caure.
o       Pilotes al coll: en rotllana es van passant pilotes de diferent mida amb l’ajuda de la barbeta i el pit. Les pilotes no poden tocar a terra. Es contaran el nombre de voltes que es facin dins un temps determinat.
o       Amb diferents teles s’han de disfressar tal i com anaven vestits els medievals.
o       Entre el grup es tria un component que farà de titella amb els ulls tapats. Sense utilitzar les paraules. Endavant, endarrere, esquerra, dreta o similars hauran d’inventar un codi secret perquè el titella pugui agafar un tresor que el monitor o monitora col·locarà al terreny de joc.
o       En un cercle un nen o nena comença dient una paraula relacionada amb l’època medieval; el company o companya següent ha de repetir la paraula i afegir-ne una altra relacionada amb la mateixa temàtica i així successivament.
  • ORGANITZACIÓ: La gimcana es realitzarà en grups de 6. La idea inicial és que els membres del grup procedeixin de tots els cicles de primària. Dos de cada cicle.
  • MATERIAL: Un mapa de la vila, sobres i paper, caixes de cartró, globus, arròs, pintures, disfresses de personatges medievals, sacs (per la cursa de sacs), pilotes de diferents mides.
  • OBJECTIUS:
    • Conèixer el municipi.
    • Treball cooperatiu.
    • Treball en equip.
    • Expressió oral.
    • Conèixer companys de l’escola de diferents edats.
    • Cuidar-se dels més petits.
  • AVALUACIÓ:   El mestre acompanyarà els alumnes en tot el recorregut i avaluarà que cada una de les seves activitats s'hagi realitzat correctament. En tal cas, el mestre entregarà una peça del puzzle al grup que hauran d'acumular per completar-lo. 
      • Avaluem les activitats:
        ACTIVITAT
        FET
        NO-FET
        OBSERVACIONS
        ESCUT



        ASSOLIMENT DEL ROL



        INTERPRETACIÓ DEL ROL



        BOLES DE MALABARS



        FORTIFICACIÓ



        CURSA DE CAVALLS



        PILOTES AL COLL



        DISFRESSA



        TITELLA




        • Avaluem el treball cooperatiu:

          POC
          BASTANT
          MOLT
          S’ha compartit el material?



          Hi ha hagut rols dins el grup?



          S’ha ofert ajuda?



          S’ha donat les gràcies?



          S’han respectat les opinions?



          S’ha sabut escoltar?



          S’ha respectat el torn de paraula?



          S’han aportat idees?



          S’ha aconseguit un treball positiu?




        • Avaluem els objectius:
        OBJECTIU
        S’HA ASSOLIT?
        POC
        BASTANT
        MOLT
        CONÈIXER EL MUNICIPI



        TREBALL EN EQUIP



        EXPRESSIÓ ORAL



        CONÈIXER COMPANYS DE L’ESCOLA DE DIFERENTS EDATS



        CUIDAR-SE DELS MÉS PETITS



    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada