• EDAT: Cicle mitjà i superior.
• EXPLICACIÓ: L’activitat es realitzarà durant un període de temps de l’hivern (desembre) i un que s’acosti a l’estiu (setembre) per tal de comparar com canvia la vida del municipi entre una estació i una altra.
El període de temps escollit per fer aquesta activitat podria ser de tres dies per tal de poder ampliar i contrastar suficientment la informació adquirida.
El treball de camp es realitzarà durant el matí d’aquests tres dies sota la vigilància del professorat i voluntariat i el treball de redactar i organitzar la informació es podria realitzar a la tarda.
Cada grup de la classe hauria de centrar-se en una de les tres zones principals del municipi (La vila, els Masos i la Platja ) que repartirà el docent per buscar notícies diferents en tots els casos.
Per tal d’aconseguir aquestes notícies els nens i nenes podrien preguntar als habitants del municipi, als turistes, comerciants, a l’ajuntament... per tal d’explicar fets rellevants relacionats amb el poble, activitats que s’hi duen a terme, entrevistes a personatges importants de la zona...
· Un cop s’hagin enregistrat totes les notícies de l’estiu i de l’hivern es farà el muntatge del telenotícies (s’encarregaran els mestres utilitzant el movie maker) s’ensenyarà el resultat als alumnes i aquests hauran d’extreure les conclusions referents al canvi que hi ha al municipi entre l’estiu i l’hivern.
• OBJECTIUS:
Fer un treball previ amb documents i materials dins l’aula (mapes,notícies, elaboració d’entrevistes...) per assolir coneixements que després hauran de posar en pràctica en les zones rurals que els hi pertoquin.
- Tenir capacitat de síntesis.
- Assolir coneixements sobre la localitat.
- Elaborar de documents útils per la recerca d’informació posterior.
Un cop tenim tota la informació i tenim clars els objectius que es volen trobar s’avalua la tasca que fan els nens durant la ruta preestablerta.
- Respectar TOTES les senyalitzacions del poble.
- Treballar amb grup i de forma cooperativa.
- Formular les preguntes als vilatans de manera clara i respectuosa.
- Tenir cura del medi ambient.
Finalment, un cop recollida tota la informació necessària per fer el telenotícies, comprar i elaborar un document final on s’haurà de gravar i exposar de manera coherent, clar ai concisa.
- Tenir capacitat de síntesis.
- Assolir uns coneixements bàsics sobre l’entorn i les seves característiques.
- Fer un estudi coherent i ordenat de l’entorn.
- Fer un repartiment de rols.
- Entendre i aportar idees amb els demés.
- Explicar les trets més característics de la zona i la població.
- Mostrar l’adquisició de coneixements de la localitat.
• ORGANITZACIÓ: els nens i nenes s’organitzaran amb grups de quatre i dins d’aquests grup cadascú té un rol assignat. Hi haurà:
o 1 presentadors: que és el que parlarà i presentarà les notícies davant la càmera.
o 1 càmera: serà el responsable de la càmera i serà el que enregistrarà les imatges.
o 1 secretari/a: serà el que es comunicarà amb els mestres i voluntariat, amb els altres companys i companyes, el que s’encarregarà de l’organització...
o 1 reporter: que serà el que explicarà i ampliarà la notícia des del lloc on han ocorregut els fets.
· AVALUACIÓ:
Per a l’avaluació d’aquesta activitat ens centrarem amb els objectius. Hi haurà una única graella i aquesta servirà per avaluar les tres parts en que consta la tasca. Cada part tindrà una graella per ella mateixa i l’avaluació final es farà en base a les tres graelles que corresponen a les tres parts. Amb això volem fomentar l’avaluació del procediment no només el resultat final. Apart també hi ha una graella per avaluar la cooperació.
GRAELLA PROCEDIMENTAL:
Ítems | Molt | Poc | Gens |
Mostra una actitud positiva i d’interès cap a l’activitat | |||
Compleix les normes | |||
Respecta i escolta les opinions dels companys/es | |||
Posa d’acord amb els companys/es | |||
Respectar i compartir els materials (mapes, noticies...) | |||
Respectar el medi ambient | |||
Aporta idees i valora críticament les dels demès | |||
Assoleix coneixements basics sobre l’entorn | |||
OBSERVACIONS |
GRAELLA COOPERATIVA:
POC | BASTANT | MOLT | |
S’ha compartit el material? | |||
Hi ha hagut rols dins el grup. | |||
S’ha ofert ajuda? | |||
S’ha acceptat l’ajuda? | |||
S’ha donat les gràcies? | |||
S’han respectat les opinions? | |||
S’ha sabut escoltar? | |||
S’ha respectat el torn de paraula? | |||
S’han aportat idees? | |||
S’ha aconseguit un resultat positiu? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada